Wat u moet doen bij een spoedgeval

U kunt altijd contact met ons opnemen door ons te bellen op nummer 050 - 311 5775. Voor spoedgevallen zijn wij op maandag tot en met donderdag ook na 12:00 te bereiken voor spoedklachten via ditzelfde nummer. Zelfs als wij niet aanwezig zijn hoort u via dit telefoonnummer waar u wel terecht kunt.

Avond- en weekenddienst

In Groningen hebben de tandartspraktijken voor ‘s avonds (na 17:00) en in het weekend (vanaf vrijdag 12:00 ’s middags tot zondag 24.00) een spoedgevallendienst georganiseerd. Tandartspraktijken hebben om beurten dienst tijdens de avonduren en in het weekend voor spoedeisende tandheelkundige problemen. U kunt het volgende nummer bellen om automatisch doorgeschakeld te worden naar de dienstdoende tandarts: 050 - 535 0370.

Wanneer is er sprake van een spoedgeval of pijnklacht?

Wanneer u het spoednummer belt, zal de telefoniste een schatting maken van de noodzaak tot directe behandeling.

Onder spoedgevallen verstaan wij:

• Nabloedingen van een tandartsbehandeling
  • Een dikke wang
  • Tanden die zijn afgebroken, los zitten of uitgevallen na een ongeluk (ernstig trauma)

Onder pijnklachten verstaan wij:

• Wanneer je ernstige pijnklachten hebt in je gebit, zoals bijvoorbeeld: kiespijn, zenuwpijn, en/of pijn door ontstekingen die niet zijn te stillen met een pijnstiller.

Hoewel de volgende zaken erg vervelend voor u zijn, verstaan wij dezen in eerste instantie niet onder spoedklachten:

• Loszittende ijzerdraadjes van beugels
  • Pijn in uw kaakgewrichten
  • Scherpe randen waardoor uw tong- of wangslijmvlies wordt beschadigd
  • Uitgevallen kronen
  • Vullingen die zijn uitgevallen

Maak een afspraak door ons te bellen tussen 08:00 en 12:00 op werkdagen.

Wat zijn de tarieven voor spoedhulp?

Deze tarieven staan gelijk aan de tarieven voor reguliere tandheelkundige zorg. Deze tarieven zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Zaken om rekening mee te houden

• Wij hebben spoedplekken per dag.  U kunt alleen voor spoed geholpen worden op de dag dat u belt en alleen op de beschikbare tijden.
  • Wanneer u niet kunt op de beschikbare tijden kunt u een afspraak inplannen op de reguliere tijden of een volgende dag opnieuw bellen.
  • Wanneer u ’s ochtends gelijk om 8:00 uur belt met een pijnklacht, kunnen wij u over het algemeen dezelfde dag nog helpen.
  • Tijdens de spoedafspraak proberen wij u van de pijn af te helpen maar meestal moet u terugkomen voor verdere behandeling.
  • Houd er rekening mee dat wanneer u bij de weekend/waarnemingsdienst (andere praktijk) terecht komt u direct dient te betalen, met pin of contact.

Rigaweg 34, 9723 TH Groningen, Nederland

Bel ons op

info@alldentalgroningen.nl

U ontvangt z.s.m. een reactie van ons